חזון בית הספר

בית-ספר "ערמונים" מאמין בתקשורת כאבן דרך להצלחה ולחיים בחברה. התקשורת הינה בסיס איתן ליחסי גומלין, שותפות וצמיחה. התקשורת משפיעה על סדר היום של מקבלי ההחלטות בתוך בית הספר ומחוצה לה והיא דרך לפתרון מחלוקות ומציאת מענים.

בערמונים צוות המורים.ות דואגים.ות  להקניית כלים המפתחים יכולת למידה ומסוגלות ולא רק ידע. זאת מתוך הבנה כי הידע משתנה במהירות, ומה שנלמד כיום יתכן ולא יהיה רלוונטי ללומד.ת הבוגר.ת. אנו מאמינים.ות בלהעניק את הכלים ללמידה מיטבית ועצמאית "תן לאדם דג והוא ישבע ליום אחד, למד אותו לדוג והוא לא יהיה רעב יותר"

המורה מלווה את הילד.ה בתהליכי הלמידה כאשר ישנה התמקדות במיומנויות הבין אישי: עבודת צוות, מעורבות חברתית קהילתית, ניהול שיח לצד התמקדות בתוך אישי: ביטחון עצמי, מוטיבציה, יזמות ומסוגלות אישית המובילה להכוונה עצמית בלמידה תוך קביעת והגדרת יעדים ברורים קבוצתיים ואישיים. היכולת לזהות את חוזקות היחיד והקבוצה, לדעת להפסיד, להתחיל שוב ועד הגעה להצלחה.

כחלק מתפיסה זו בית הספר משתתף השנה בתוכנית בינלאומית לשיפור כישורי המאה ה -21 – חשיבה על חשיבה. התוכנית רותמת טכנולוגיה חדשנית מבוססת משחק להכנת הילדים.ות הצעירים.ות לאתגרי העתיד. פיתוח החשיבה של הילדים.ות הוא כמובן אחד התחומים החשובים ביותר לנו כמחנכים.ות והורים. היכולת לפתור בעיות, לשקול החלטות קשות, לנתח מצבים, להתמודד עם הצלחה וכישלון, להיות יצירתי.ת ועוד, הם כולם מיומנויות חשובות לא רק לצורך הצלחה בלימודים אלא כארגז כלים לחיים.

אנו מאמינים.ות כי לכל ילד ניגון משלו הבא לידי ביטוי ביכולות, נטיות, וכישורים אישיים. מתן ביטוי אישי מאפשר העצמה, טיפוח הכישורים, תחושת ערך עצמי גבוה ומסוגלות.

ביה"ס חותר להכשרה רחבה ולמיצוי הפוטנציאל הייחודי הגלום בכל תלמיד.ה באמצעות מעגלי התקשורת השונים. בנוסף, נותן ביה"ס במה רגשית ליחיד בתוך קבוצת השווים ומחנך למתן כבוד לשונות ולייחודיות תוך הסתכלות שוויונית וללא הבדל מגדרי.

הביטוי האישי וההקשבה לצרכים מאפשרים לצוות ולילדי בית-הספר אפשרות להשפיע על המתרחש בין כתלי בית-הספר. ההקשבה לתשוקות, חוזקות וחלומות מולידה מיזמים בקרב המורים והתלמידים ויוצרת קהילה שיתופית. על מנת ליישם את התפיסה החינוכית אנו מקדמים 

אחת ממטרות החינוך היא: לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל.

מעורבות חברתית מגבירה את תחושת העצמאות והשליטה, מעלה את הביטחון העצמי ואת היכולת האישית לקחת חלק משמעותי בקבלת החלטות.

מעורבות בקהילה מחזקת את החוסן הנפשי ותורמת לצמצום התנהגות סיכונית. מעורבות והתנדבות מביאות לשיפור בהישגים ולהעלאת הדימוי העצמי והמוטיבציה.

 

על מנת ליצור שינוי משמעותי, יש לרתום את כל באי הקהילה ולהבין שהשינוי מתחיל מתוכנו. התקשורת הבין-אישית הינה מפתח ליצירת תהליכים משותפים פדגוגים, חברתיים ורגשיים.

 

בית-הספר מעניק לתלמידיו\ תלמידותיו במה ייחודית במיומנויות התקשורת ובכך מעשיר את עולמם.ן ופותח בפניהם.ן חלון לעולם חדש עדכני ומרתק. התקשורת באה לידי ביטוי בכל הנעשה בביה"ס :

  • מיומנויות תקשורת בין צוות בית הספר לתלמידיו \ תלמידותיו ובקבוצות מאפשר ביטוי אישי והקשבה לצרכים. באמצעות שיחות פרטניות בין הלומדים.ות לצוות המורים.ות ובקבוצות חברתיות שונות. דבר זה מאפשר לצוות ולילדי בית-הספר להשפיע על המתרחש בן כתלי בית-הספר. ההקשבה לתשוקות  חוזקות וחלומות מולידה מיזמים בקרב המורים.ות והתלמידים.ות  ויוצרת קהילה יזמית אקטביסטית ושיתופית.

 

  • בית הספר מעניק תוכנית לימודית ייחודית המקדמת מיומנויות תקשורת החל מכיתה א' ועד כיתה ח'. ומאפשרת התנסות מעשית של התלמידים.ות בתחומיה השונים של התקשורת כגון: דיגיטל, רדיו, עיתונות, קולנוע וטלוויזיה בכדי שיחוו את עוצמותיה של התקשורת, יכירו את הסכנות והאפשרויות הגלומות בה. כל זאת נעשה במסגרת לימודית אינטימית המאפשרת יצירת קשרים אישיים בין התלמידים.ות לבין עצמם.ן, בין התלמידים.ות למורה ובין ביה"ס לקהילה.

 אנו בערמונים חושבים.ות, מתקשרים.ות, נקשרים.ות